Photobucket Photobucket Photobucket

Yakinlah akan kekuasaanNya

Assalamualaikum semua . how are u ? semoga dalam keadaan sihat dan ceria selalu kay . kata orang , senyum itu penawar duka yang paling  mujarab..so ape lagi yang nak dinantikan..SENYUM..hehe..baru comel..siapa rasa diri dia comel , sebut SAYA kuat2 kay..merepek je lah aku malam2 macam nih..haih..Well , hari ni 21.03.2012 .. so?  kenapa dengan tarikh ni? Ada apa-apa event kah ? Well , jawapannya ADA ! Tarikh ni merupakan tarikh bagi keputusan SPM dikeluarkan ..So kiranya , penantian pelajar-pelajar SPM 2011 telah berakhir..Alhamdulillah , result SPM tahun ini meningkat daripada tahun-tahun sebelumnya ..Congratz to all SPM candidates 2011 for doing a great effort last year ! Let say Alhamdulillah together for this huge achievement .

~fiza , come on lah .Beritahu result kau cepat~
~weh , berapa A kau dpt? ~
~Apa macam? sharing sini lah sikit ~

Bertubi-tubi soalan datang kepadaku . Rasa macam selebriti je hari tu . <perasan> haha . Emm...Macam mana ek aku nak cakap . Alhamdulillah , Thank You Allah ...I've got straight A's for my SPM . Sesuatu yang aku sendiri tak sangka dan ini menunjukkan kekuasaan Allah  s.w.t .Firman Allah s.w.t dalam surah Al-insyirah " Sesungguhnya selepas kesukaran itu kemudahan " . 2011 tahun SPM aku . Pelbagai dugaan datang bertimpa pada aku sehinggakan aku kadang-kadang terasa nak putus asa saja . Tapi , aku ingat pesanan ibu aku " Allah uji kakak sebab Allah sayang kakak..Akak harus sabar terima ujian Allah . Setiap benda yang berlaku ada hikmahnya " . Yeah , thats right . Setiap benda yang berlaku ada hikmahnya . Mungkin ujian yang Allah timpakan untuk aku ialah kifarah untuk aku sebab selama ni aku dah terlalu jauh daripadaNya . Mungkin...Hanya Allah yang tahu sebabnya . So, takkanlah aku nak duduk diam meratapi apa yang telah berlaku tanpa ada usaha . so , dengan masa yang berbaki tak sampai 5 bulan pun , aku try my best dengan apa cara sekali pun , berguru dengan kwn2 pluz minta nasihat cikgu sebab nak kejar syllabus yang banyak yang aku tertinggal .Alhamdulillah , Allah permudahkan urusan aku . saat SPM hampir tiba , aku dapat berita , mungkin aku terpaksa diasingkan drpd kwn2 yang lain masa SPM dan periksa dengan lagi sorg kwn aku di kelas dan bukannya di dewan .Sangat sedih . Aku hanya mampu berdoa kepada Allah , berikan aku kekuatan untuk hadapi SPM tahun ini dengan jayanya tanpa kesakitan dan Allah perkenankannya . Dengan berbekal ilmu yang ada di dada , aku dan rakan2 teruskan perjuangan menghadapi SPM dengan jayanya sehinggalah 14.12.2011 . WOW..FREEDOM at last.  dan penantian 3 bulan bermula smpailah tanggal 21 .3.2012 .

pesanan aku untuk adik-adik , janganlah kalian putus asa  kalau korang rasa korang tak pandai macam kawan2 lain . Kita semua sama je , just yang bezanya cara kita belajar . maybe ada something wrong somewhere . so , muhasabah la diri . dan yang paling penting sebenarnya , KEBERKATAN ! ilmu yang berkat daripada guru-guru itu penting . Kita perlu buatkan cikgu gembira dengan kita dan tidak melakukan perkara yang menyakiti hati cikgu . jangan jadi bodoh sombong . Kalau tak tahu atau tak faham , cepat2 tanya . Malu bertanya sesat jalan tau ...setiap orang ada impian masing-masing . setiap orang nak berjaya n buatkan ibu bapa happy serta guru-guru . so , Jangan putus Asa kay dengan apa yang berlaku. tak semestinya kita gagal kali ni , kita gagal selama-lamanya . REBOUNCE WHENEVER U FALL <motto hidup aku> ..Rezeki itu milik Allah ...Berdoalah banyak2 kepada Allah . firman Allah " berdoalah kepadaku, nescaya akan aku makbulkan " Contohnya , berkali-kali kita minta something pada parents kita . sampailah suatu masa , takkanlah dyeorg tak tunaikan ..betul x? so..begitu juga dengan doa..yakin lah akan kekuasaan Allah kerana Allah itu Maha Mendengar..so , kat sini aku nak share lah kata-kata NIK MADIHAH ..ha...takkan tak kenal  siapa Nik Madihah? Pelajar cemerlang SPM tau . Tanya lah Mr.google kay or Madam yahoo kalau nak tahu lebih lanjut .Ini dia kata-katanya :

USAHA TANPA TAWAKKAL ITU SOMBONG
TAWAKKAL TANPA USAHA ITU ANGAN KOSONG

 <SMAPK SPM 11's Achievers >

Strives for excellence..Congratz to all of us for doing such a great effort and made our teachers smiling full of joy



nampaknya sekian sahaja untuk kali ini .. Mata pun dah berat dah.. Tak tidur siang lah kowt. oklah , nampaknya kena offline dah . Nak tekan keyboard pun tersengguk-sengguk..haha..fiza da jadi burung belatuk..ok, sampai di sini dulu..mohon undur diri ya..Assalamualaikum


Terima Kasih Kerana Sudi Singgah :3

No comments:

Post a Comment