Photobucket Photobucket Photobucket

Dekat ...tetapi JAUH

Assalamualaikum semua ..feelin' great today? what about me? erm...lets say that ..Alhamdulillah , i'm feelin' well but at the same time i feel a little bit frustrated ? wanna know why ? jeng jeng jeng......
sabar yer..sat g fiza bercerita .cerita aku ni taklah sehebat novelis2 terkemuka or filem-filem box-office . well ,just tentang apa yang berlaku hari ni . sangat sedih bagi aku dan dia..:)

hari ni . 25 mac 2012 , parents aq ajak pergi edu fair kat Mid Valley ,..well..hooray! cuci mata time ..hehe..semalamnya aku text cuppycake..aku cakap aku nak p edu fair esoknya iaitu 25 mac dengan parents..kalau dia nak p mid valley , jangan bagitau aku . sebab apa? sebab nak buat surprise . kalau dia tak p pun tak ada lah aku rasa sedih sangat ...so , esoknya aku pun pergilah dengan family aku ke mid seperti yang dirancang . Text dgn cuppycake . Dia cakap dia tak pergi..dia pergi ikut ustaz g kenduri katanya . So , aku tak lah kisah sangat..biasa biasa saja ..Jalan punya jalan punya jalan , banyak lak msg masuk . Aku malas nak tgk..sekali ade kol masuk n msg sekali . Aku ni kalau tengah jalan2 or shopping , malas nak pegang handphone comel aku nih . Then Aku bukak lah lepas banyak kali handphone comel aku ni menjerit . . tengok msg masuk drpd dia .

"jom tutti fruiti "

aku pun pelik lah ..nape tiba2 lak tutti fruiti ni..rupa-rupanya cuppy cake ada kat sini . terkejut kowt. tapi aku tak berpeluang nak jumpa or ternampak dia walaupun sekejap . Aku juz terjumpa kawan dia iaitu kawan kami juga ...Then pergila round - round mid tu  dengan family sambil text cuppy cake..dalam hati , aku harap aku dapat terjumpa dia walaupun sekejap..tapi hampanya , tak nampak pun kelibat dia walaupun sekilas . After tengok2 kereta dekat bwh tu , its time to go home..aku dah sedih sebab tak ada rezeki nak jumpa dia . Aku text dia ckp mcm tak ada harapan nak jumpa an..sbb time tu aku tgh turun eskalator nak p tempat parking kereta . Then , cuppy cake msg ..

"Tengok belakang"

Aku pun toleh , aku ta nampak apa2 sebab aku rabun pluz silau . Then tgu abah bayar parking n keluar dari mid , sempat lagi aku usha belakang dengan harapan dapat jumpa dia..tetapi..hampa..sebab aku tak nampak pun . Sedih sangat . Dalam kereta , aku tahan je rasa sedih n hampir menangis sebab itu . Tapi , dia cakap, sabarlah.dugaan  kan ..so , aku cool sikit lah ...Then, borak punya borak , rupa2nya cuppycake ada kat depan eskalator tu . Dia lambai kat aku tp aku tak nampak ..huaaaaa...sedih...and masa edu fair tu .,dia rupa-rupanya kat belakang aku je . Dia swiit aku tak dengar ..Ya Allah , betapa dekatnya kami tetapi tak ada rezeki nak bertemu walau seketika . . Erm...sob sob ..Dekat sangat..tetapi sebenarnya , jauh

******************************

Sedih x? hehe..well , aku dah cakap dah ..cerita aku ni taklah segempak filem2 or novel ..tetapi , pengalaman sendiri . Well , sabar membuahkan hasil..maybe its not the right time yet but...insyaAllah , Allah knows the best for us..We must keep praying and confident with what His fate written for us since Allah knows everything . . Thus , the key is keep praying . .

rasanya , aku kena stop sini . tak boleh cerita banyak-banyak ..Penatlah , baru balik daripada hantar angah n jalan-jalan . Hari ni aku dapat hadiah tafsir al-Quran warna pink drpd parents aku ....haaa.....camni cerita dia <mood bercerita tiba2 naik>  Masa otw balik ke klang , aku cakaplah kat ibu ...

"ibu , ingat tak akk pernah cakap nanti akak bagitahu apa yang akk nak as hadiah 4 spm"

ibu aku dalam hati..dup dap dup dap...apa lah yang anak aku nak mintak ni..ehehehe..

"akak nak tafsir quran lah "

hehe..ibu aku terkejut...then dia cakap , nanti sampai klang dia bawak p satu tempat ni p beli tafsir yang aku nak..then , Alhamdulillah, aku dapat apa yang aku nak..thankz ibu abah..sayang kalian :) hehe..ok2..better aku stop bercerita sekarang..penatlah..sangat penat..nanti makin banyak pulak aku berceloteh..ok, its gonna maghrib . Better get ready for the prayer and everything yer...Have a nice day semua...May ur days shine as always ...Assalamualaikum

Terima Kasih Kerana Sudi Singgah :3

No comments:

Post a Comment