Photobucket Photobucket Photobucket

Muffin ..yummy

Assalamualaikum n a very good night i bid to all..well, on behalf of ****** club , i would like  to convey a speech entitled bla bla bla bla...haha..mengarut sudah aku malam macam ni . Well , macam lama je aku tak update blog aku ni..biasala , aku sekarang ni busy sedikit..cewah..mengalahkan menteri gitu..tak adalah busy mana pun sebenarnya..busy dengan driving class sahaja . . Guess what? i've passed my QTI ..haha...uisy..pengalaman yang pelik dan kelakar bagi aku..tapi..nanti lah aku cerita yer pengalaman aku dalam next entry kay u alllz sebab perasaan teruja membuat muffin mengatasi segalanya . Mana tak nye , aku berjaya jumpa resepi muffin tanpa telur . I repeat , TANPA TELUR . muahahahahahaha*ketawagila*

Thankz to kak fida dalam My Resepi..very useful buat aku yang tak berapa gemar telur n segala waktu dengannya ..sangat gembira tidak terkata .  Setelah berapa lama aku simpan hasrat hendak membuat muffin , baru hari ni aku berkesempatan mencuba membuat muffin..my first trial la senang kata . Almaklumla, budak amatur lagi . Luckily , my ibu menyedari hakikat itu , dan dia pun membeli 50 cup muffin..wahahaha..bulat mata aku melihatnya..Apa lagi , malam nii terus aku buat..eksaited punya pasal . Lalalala...hatiku mendendangkan lagu dondang sayang..haha...Dan macam biasa , ibu memberikan amaran kerasnya

" buat biar jadi , jangan masuk muzium pulak .dengan hang sekali ibu letak dalam muzium kek"
Aku hanya mampu menggarukan kepala aku yang tak berapa gatal sahaja sambil tersengih macam hamster comel..haha ..Alhamdulillah , segala usahaku berjalan lancar dan baik..sampai lah satu tahap , aku was2 dengan adunan aku..betulkah apa aku buat ni , dan aku pasrah sahaja..practice makes perfect kan awk awak sekalian..
dan kini tiba saat muffin ku dimasukkan dalam oven..hehe..menunggu punya menunggu , Alhamdulillah , muffin menjadi..excited tengok dia naik..comel gitu ..Fuhh , lega...No more museum threat okay..hehe...lega dan boleh duduk dengan gembira . well , sempat la jugak aku snap snap picture sebab terlebih excited punya pasal . Entry kali ni pendek jer..malas pulak nak taip sebab hari ni sangat lah penat . Mata pun dah ngantuk dah...Sebelum tu..ayuh kita lihat hasilnya..Watcha...;)

Baru masuk oven..still hoping :)

Excited..hehe

cantikkan dia naik

 
walllla..hasilnye..Alhamdulillah..1st trial..so..sangat puas hati..Yummy


Well, thats all for today..hope all of u enjoy k..hari ni fiza ta mau bercerita banyak..sebab penat sangat..hehe..sudah ngantuk ma...Oooops lupa..Berminat untuk mencuba? sangat simple. . Rajin-rajinlah buka resepi di sini yer..Aku dah sediakan link...hehe..malas na taip..ape lah fiza ni kan...:)

Visit Chocolate chip muffin (tanpa telur)
Yummy kowt..ta sabar nak tunggu esok pagi..K la semua , fiza ngantuk..good nite Assalamualaikum

Terima Kasih Kerana Sudi Singgah :3

No comments:

Post a Comment