Photobucket Photobucket Photobucket

3in 1 n3scafe

I should start with Assalamualaikum to all readers and my dearest friends .
Hari ni , aku rasa down sangat . Mana taknya..Kecewanyer bila our Deputy Prime Minster announced Dasar Tajaan JPA utk tahun ni . Ya Allah , rasa sedih menguasai diri . Well , sudah suratan takdir sebegitu . Kenapa perlu aku mengeluh dan berputus asa ..betul x? Yeah ..kenapa aku perlu berputus asa ? Mungkin itu bukan rezeki aku .  Allah lebih mengetahui atas setiap perkara yang berlaku . Yeah , I need to struggle even more ..Nampaknya , Ireland needs to wait a little bit longer! someday aku akan menjejakkan kaki di situ . Mungkin waktu itu , bersama dgn my soulmate maybe..pursuing our studies together ,,InsyaAllah ..When there is a will there is a way kay fiza...cheer up..hehe..

Ok..tutup buku pasal JPA ni haaa...Nanti sdey balik ..Dalam duka , terselit rasa suka..kenapa? sebab..Hari ni ada orang tu happy sangat . Dia berjaya mendapat interview UPNM . Alhamdulillah , aku tumpang gembira . Kan da cakap , kalau da rezeki , tak ke mana lah awak . Allah dah  beri awak jalan . Pandai-pandailah awak pilih yer . Alhamdulillah juga sbb dia dah buat mak dia happy dengan kejayaan dia . Nampaknya aku kena buang rasa anti dengan tentera ..hehe..Aku pun tak tahu nape aku anti sangat dengan tentera . Tentera merupakan suatu pekerjaan yang mulia sebab mereka sanggup berkorban mempertahankan negara . Isy isy isy fiza ni...macam budak-budak . I hope u will succeed for your interview kay . Make ur mom n brothers proud of u kay .. InsyaAllah kita sama-sama berjaya and make our parents proud of us . yang penting , jangan lepaskan peluang tuntut ilmu sebanyak mungkin okay..Jangan kecewa kalau tak berjaya . Yang penting ingat tau , Allah sentiasa bersama kita .. Make this as ur motto "Allah sentiasa bersamaku dan Dia lebih tahu apa yang terbaik untukku"  .

Ok..tutup pula kisah atas ni..hehe...masuk pulak kisah menakutkan dalam hidup aku . Petang tadi aku tinggal sorang kat rumah . After siap buat muffin , aku online la kejap . Aku pelik la..apasal macam bunyi kaca bergerak tau . Buat ta endah je la , maybe jiran sebelah yang main botol kaca kowt. Bunyi ue ta henti2 n tiba2 aku rasa pening semacam . macam berpusing2 je rumah ni . Aku mula tak sedap hati , aku tgk medal yang tergantung dekat dinding bergoyang-goyang laju..laju sangat..cawan semua dah bergegar . Aku dah cuak da...Aku telefon lah ibu tanya ada rasa macam aku rasa tak ..Ibu cakap mungkin aku  pening kepala kan..dia pun suruh aku  duduk n tenangkan diri . Aku dah cuak da dan hampir nak menangis , aku tengok pasu dah mula bergegar dah dan makin kuat pulak..aku cepat2lah telefon dia dan dia tryla tenangkan aku..After a few minutes baru reda dan berhenti ..Rupa2nya gempa bumi berlaku dkt pantai barat . Kuat pulak tu..aku dapat tahu drpd kwn2 dkt fb..Ya Allah , hanya Kau sahaja yang tahu apa yang aku rasa . time tu aku hanya pasrah sahajalah . Then aku pun hantar msg dekat ibu , ibu pun terkejut sbb dkt kuala selangor tak rasa . Dia mula risau n aku cakaplah dah ok dah..Kedah pun turut rasa tempiasnya..Alhamdulillah , semua baik2 saja...maybe ni ujian Allah .

Fuhh..3 in 1 cerita  ku hari ni .. Sedih gembira dan takut..hehe..ok..dah macam nescafe 3 in 1 sudah..adoyai..hehe..k lah  , tu je aku nak membebel hari ni . Penat lah pulak duk seharian kat rumah . Ibu aku cakap..jangan trauma sudah..adoyai..ibu ni..akak mana penakut sangat..ok..thats all for today..malas nak taip panjang2...penat..kay nite semua..Assalamualaikum
Terima Kasih Kerana Sudi Singgah :3

No comments:

Post a Comment